این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

در این مقاله به معرفی آجیل و خشکبار ایرانی و راهنمای خرید آن ها خواهیم پرداخت . اگر به دنبال خرید آجیل و خشکبار به صورت عمده هستید این مقاله میتواند برای شما مفید باشد .

راهنمای خرید آجیل  و خشکبار

در این مقاله به معرفی آجیل و خشکبار ایرانی و راهنمای خرید آن ها خواهیم پرداخت . اگر به دنبال خرید آجیل و خشکبار به صورت عمده هستید این مقاله میتواند برای شما مفید باشد .

 

کرمان بزرگترین مرکز تولید پسته در ایران زمین است. ۸۰ درصد پسته کشور در شهرستان دامغان، رفسنجان، زرند، سیرجان، انار و نی ریز تولید می‌شود. ۹۰ درصد پسته ایران صادر می‌شود و از این محل درآمدی زیادی را نصیب کشور می‌کند. مصرف سرانه هر ایرانی ۲ کیلوگرم پسته در سال است . این آمار نشان میدهد ایرانی ها مصرف پسته بسیار بیشتری نسبت به سایر مردم کشور های دیگر دارند . این آجیل عنوان کالای صادراتی استراتژیک را برای کشور عزیزمان دارد .

متاسفانه تولید گردو در ایران کمتر از پسته است اما با این حال مصرف بیشتری در میان خانوار ایرانی دارد . گردو در ایران طرفداران زیادی دارد. جایگاه سوم جهان قرار دارد. در ایران تقریبا در همه جا گردو کشت می‌شود، ولی مرکز اصلی آن تولید گردو تویسرکان واقع در استان همدان است. شما میتوانید از مقاله تویسرکان ، طلای سبز ایران بازدید کنید .

بادام یکی از پرمصرف‌ترین آجیل‌های ایران به حساب می‌آید. این آجیل در آشپزی و شیرینی‌پزی نیز کاربرد بالایی دارد. بادام ایرانی تنوع بالایی دارد زیرا در بسیاری از نقاط ایران کشت می‌شود. استان چهارمحال بختیاری مرکز تولید بادام کشور لقب دارد . جالب است بدانید ، تولید بادام در ایران کافی نیست و حتی مصرف خود ایران را نیز تامین نمیکند . پس بادام‌های وارداتی در ایران فراوان هستند.

 ایران ششمین مرکز تولید فندق در جهان است. در ایران استان‌های گیلان، قزوین، مازندران، اردبیل، زنجان و قم بزرگترین تولیدکنندگان فندق هستند. به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودسر این شهرستان با ۱۲ هزار هکتار باغ فندق ۹۰ درصد فندق کشور را تولید می‌کند. بزرگترین تولید کننده فندق جهان ترکیه است و ایران از این نظر در رتبه ششم جهان قرار دارد.

در ادامه به صورت شماره گذاری شده نکاتی برای کمک به خرید خشکبار عمده به شما قرار داده میشود .

خشکبار چیست ؟

خشکبار شامل مغز‌های مختلف نظیر بادام هندی و پسته و فندق و گردو و بادام زمینی و چیپس میوه و… می‌باشد و با توجه به اینکه مغز‌های آجیل و میوه‌های خشک شده از ارزش غذایی زیادی برخوردار هستند بنابراین بیشتر مردم تمایل دارند روزانه در رژیم غذایی خود از مقداری آجیل و خشکبار استفاده کنند به همین دلیل خرید و فروش آجیل و خشکبار در سراسر جهان همواره دارای رونق زیادی است.

اگر به دنبال خرید عمده آجیل و خشکبار هستید باید موارد زیادی را در این مورد بدانید . یونیک ناتس ، یکی از بزرگترین وارد کنندگان و صادر کنندگان آجیل و خشکبار در کشور است .

آجیل و خشکبار در انواع کیفیت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند و اگر شما تمایل دارید آجیل و خشکبار را به صورت عمده خریداری کنید بهتر است با اصول خرید عمده آجیل و خشکبار آشنا شوید تا بتوانید از بین این کیفیت‌های متنوع، بهترین نوع آجیل و خشکبار را خریداری نمایید.

نکات خرید آجیل و خشکبار عمده

  •  آجیل و خشکبار مرغوب نباید بوی نامطبوعی داشته باشد و در صورتی که آجیل دارای طعم ترش و بویی نامطلوب باشدکهنه است. 
  • آجیل مرغوب باید نمک کمی داشته باشد
  • آجیل و خشکبار نباید کرم خوردگی داشته باشند و در زمان خرید عمده آجیل و خشکبار باید به این نکته توجه داشته باشید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید
     
  • رنگ آجیل مرغوب نباید بیش از حد قهوه‌ای باشد زیرا رنگ قهوه‌ای بیانگر تفت خوردن بیش از حد آجیل می‌باشد و بهتر است شما در زمان خرید عمده آجیل و خشکبار رنگ آجیل را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از طبیعی بودن رنگ آن مطمئن شوید.
  • . آجیل مرغوب باید دارای رنگ طبیعی باشد. از خریدن آجیل‌های رنگ شده اجتناب کنید زیرا برای رنگ کردن آجیل‌ها از رنگ‌های غیر مجازی استفاده می‌شود که این رنگ‌ها برخی اوقات باعث ایجاد حساسیت شدید در فرد مصرف‌کننده می‌شوند.
  •  پسته‌هایی که زیادی خندان هستند را برای خرید انتخاب نکنید زیرا فروشندگان برای خندان کردن پسته‌های سربسته آن‌ها را ابتدا درون آب جوش میریزند سپس پسته‌ها را ناگهان درون آب سرد قرار می‌دهند که در اثر این شوک سر پسته‌ها به مقدار زیادی باز می‌شود و در نتیجه کیفیت مغز پسته از بین می‌رود و ممکن است مغز پسته نم بکشد.

  •   روی آجیل‌هایی نظیر پسته و بادام زمینی و بادام درختی و تخمه و… نباید سوراخ‌هایی وجود داشته باشد و در صورت وجود این سوراخ‌ها آجیل دچار آفت زدگی شده است و مغز آجیل نیز کرم خورده است.

 

نگهداری آجیل و خشکبار در خانه

شش ماه میتوانید آجیل ها و خشکبار را در خانه نگهدارید.

یخچال یک یا دو ماه دیگر در ماندگاری به شما کمک می کند، پس اگر می‌خواهید آجیل‌ها را برای مدت بیشتری نگهداری کنید آن‌ها را در یخچال بگذارید. البته بهترین نقطه برای نگهداری آجیل در خانه، فریزر است. آجیل‌ها در فریزر حداقل یک سال یا شاید هم بیشتر از آن ترد و تازه باقی می‌مانند.

مهم است که آجیل را در ظرف در بسته و هوابند نگه‌داری کنید، زیرا آجیل به راحتی بوی دیگر مواد را به خود می‌گیرد. هرچه بیشتر آجیل در معرض هوا باشد، سریع‌تر روغن‌های آن تند می‌شود.

محصولات محبوب

انجیر خشک خندان

آجیل یونیک به عنوان خریدار انجیر خشک خندان از یک سو و فروشنده انجیر خشک خندان از سوی دیگر در سرتاسر

بادام سنگی

آجیل یونیک به عنوان خریدار بادام سنگی از یک سو و فروشنده بادام سنگی از سوی دیگر در سرتاسر شهرهای

بادام محب

آجیل یونیک به عنوان خریدار بادام محب از یک سو و فروشنده بادام محب از سوی دیگر در سرتاسر شهرهای

بادام منقا

 بادام پوست کاغذی یا بادام منقا یک نوع از بادام می باشد که پوسته چوبی آن ، با فشار انگشت به راحتی

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از انواع پسته است که از معاملات زیادی برخوردار بوده و اکثر خارجی ها این نوع

Scroll to top