این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گردو چندلر یکی از پرفروش‌ترین گونه‌های درخت گردو است. این نوع گردو توسط دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافته است. در چند سال اخیر، چندلر به دلیل بهره‌وری و کیفیت عالی آجیل، بیش از هر نوع گردوی دیگری برای کاشت در باغ‌ها ترجیح داده شده است.

فرنور از انواع درخت گردو فرانسوی مقاوم در برابر سرما است. این نوع درخت بسیار پربار است. فرنور را می‌توان در مناطق سردسیر در ارتفاعات تا 1800 متر از سطح دریا نیز کاشت. در ادامه به مقایسه گردو چندلر و گردو فرنور از لحاظ مختلف می‌پردازیم.

معمولا 90 درصد شاخه‌های جانبی درخت چندلر تولیدکننده میوه هستند. بنابراین گردو چندلر عملکرد بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. درخت گردوی چندلر در همان اولین سال‌هایی که کاشته می‌شود شروع به تولید گردو می‌کند. فرنور نیز یک گونه زودرس است، یعنی تولید گردو 3 یا 4 سال پس از کاشت درخت آغاز می‌شود. فرنور وقتی به بلوغ برسد می‌تواند تا 8 تن گردو در هر هکتار نیز تولید کند.

گروه تجاری یونیک ناتس یکی از بزرگترین صادر کنندگان و پخش کنندگان انواع گردو است . در این سالها توانسته ایم محصولات بسیاری از کشاورزان زحمت کش این خاک و بوم را جهانی کنیم .شما هم اگر تولید کننده پسته صادراتی هستید یا احساس میکنید می توانید در زمینه های مختلف با گروه تجاری ما همکاری را داشته باشید ، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید. 

چندلر آجیل‌های بزرگ با پوسته نازک و مغزهای بسیار روشن تولید می‌کند. پوسته نازک و رنگ مغز از ویژگی‌های مهم در تعیین قیمت فروش گردو است. گردوهایی که رنگ هسته روشن‌تری دارند با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. هسته آن به آسانی از پوسته جدا می‌شود و به راحتی به دو نیم تقسیم خواهد شد. فرنور نیز آجیل‌هایی با پوسته نازک تولید می‌کند. مغز آن بسیار خوشمزه و دارای رنگ روشن است. هسته آن نیز به آسانی از پوسته جدا شده و به راحتی به دو نیم تقسیم می‌شود.

چندلر به طور متوسط با تنه و شاخه‌های قوی رشد می‌کند و ظاهری نیمه قائم دارد. ارتفاع درخت گردو چندلر می‌تواند به 15 متر نیز برسد. اما از آنجا که معمولا آن را هرس می‌کنند، در ارتفاع کوچکتری نگهداری می‌شود. از لحاظ افقی نیز همینطور است. در واقع معمولاً شاخه‌های درخت هرس می‌شوند تا تقریباً 5 متر عرض داشته باشند. چندلر برای کاشت با چگالی بالا مانند فاصله 7 در 5 متر مناسب است.

هر دو نوع درختان گردو چندلر و فرنور از نظر طول عمر با درختان گردوی معمولی انگلیسی یکسان هستند. در واقع درختان گردو می‌توانند 100 سال یا بیشتر عمر کنند.

درخت گردو از نوع چندلر به صورت خوشه‌ای گردو تولید می‌کند. گردوهای چندلر دارای پوسته‌ای نازک هستند به همین دلیل شکستن و خروج مغز گردو از آن آسان است. یک درخت گردوی چندلر 5 تا 7 ساله، به طور متوسط 25 تا30 کیلوگرم و یک درخت 9 تا10 ساله 70 تا90 کیلوگرم گردو می‌دهد. این درحالی است که یک درخت گردو چندلر 15 تا20 ساله ممکن است تا 150 کیلوگرم گردو نیز بدهد. این نوع درخت گردو به راحتی خود را با آب و هوای منطقه کاشته شده سازگار می‌کند. به عبارت دیگر دارای ویژگی سازگاری است. چندلر اواخر بهار شکوفا می‌شود، به همین دلیل در برابر یخبندان بهاری بسیار مقاوم است. کاشت آن در مکان‌هایی با ارتفاع حداکثر 1200 متر از سطح دریا مناسب است.

برای اطلاع از قیمت گردو چندلر صادراتی و قیمت گردو  فرنور صادراتی با ما تماس حاصل فرمایید .

 

نهال گردو چندلر چه ویژگی‌هایی دارد؟

در جریان مقایسه گردو چندلر و فرنور؛ مهمترین ویژگی نهال گردو چندلر این است که درخت‌های گردو حاصل از آن، میوه‌هایی بسیار درشت تولید می‌کنند. نهال گردو چندلر دیر گل می‌دهد و باید حسابی در پرورش آن صبور باشید و به گیاه اجازه‌ی رشد بدهید.

تحقیقات و تجربیات محققان کشاورزی و کشاورزان مختلف نشان داده است نهال گردو چندلر بسیار پرمحصول است و در صورتی که شرایط رشد آن استاندارد باشد، علاوه بر تولید گردوهایی درشت و سنگین، از هر درخت حاصل از آن مقدار زیادی گردو نیز به دست می‌آید.

تولید انبوه محصول، بارآوری میوه‌های درشت و پرمغز و همچنین زودبازده بودن این نهال، باعث شده است تا این نهال نه تنها عملکردی موفق داشته باشد، بلکه در میان کشاورزان بسیار محبوب گردد.

نهال گردو چندلر، معمولا در سال اول، میوه‌دهی را آغاز می‌کند اما محققان کشاورزی معتقدند باید برای راندمان بهتر درخت، از برداشت میوه‌های آن در سال اول خودداری کرد. آن‌ها معتقدند بهتر است در سال اول، مثل دو سال نخست رشد نوزاد انسان، انرژی نهال صرف رشد، قوام اندام‌ها و در نهایت قوی‌شدن آن‌ها شود.

این نهال در ده سال اول رشد خود، رشدی تصاعدی را تجربه خواهد کرد؛ به‌طوری که محصول آن هر سال نسبت به سال بعد افزایش می‌یابد. اما با آغاز دهه‌ی دوم عمر درخت گردو، میزان محصول تولیدی به مقداری ثابت خواهد رسید.

  1. این دو نوع نهال گردو که از تغییر ژنوتیپ گیاه حاصل شده‌اند، مقاومت و بارداری بهتر و بیشتری نسبت به اجداد خود نشان می‌دهند.
  2. در حقیقت در جریان بهسازی این نهال‌ها، نقص‌هایی که باعث ضعیف‌شدن درختان قبلی می‌شد شناسایی شده است تا گیاه عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.
  3. بنابراین در مقایسه گردو چندلر و فرنور، باید به این نکته توجه داشته باشید.

در جریان مقایسه گردو چندلر و فرنور، آنچه از نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور به دست می‌آید دارای مغزی درشت و پرملات، رنگی روشن و کیفیتی بسیار بالا است. مشخص است که این دو مورد باتوجه به اصلاحات ژنتیکی صورت گرفته بر روی این نهال‌ها به دست آمده‌اند و نقش مهمی در پرطرفدار شدن این نهال‌ها دارند.

حتما شما هم بارها و بارها در تبلیغات گردو شنیده‌اید که گردوی مرغوب را با عنوان «گردوی کاغذی» معرفی می‌کنند و مردم هم علاقه‌ی بیشتری به گردوهایی دارند که دارای پوستی کاغذی هستند. پوست کاغذی درواقع به پوسته‌ی گردوهایی گفته می‌شود که پس از رسیدن میوه‌ی گیاه به راحتی شکسته شود و نیازی به اهرم فلزی مثل گوشت‌کوب یا گردوشکن نداشته باشد.

مغز حاصل از نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور، پوستی بسیار نازک دارد. البته مشاهده شده که در مقایسه گردو چندلر و فرنور، پوست مغز چندلر به مراتب از پوست مغز حاصل از فرنور نازک‌تر است و این موضوع یک موفقیت اقتصادی قابل توجه برای نهال گردو چندلر محسوب می‌شود.

مقایسه گردو چندلر و فرنور؛ چربی و مواد تشکیل دهنده مغز:

برتری دیگر این دو نهال نسبت به سایر نهال‌های مشابه، میزان روغنی است که از هر مغز گردو به دست می‌آید. نسبتی که میان درصد مغز و درصد پوسته هم وجود دارد از دیگر معیارهای کیفیت‌سنجی مغز گردو است.

با این تعریف جالب است بدانید که با مقایسه مقایسه گردو چندلر و فرنور، مشاهده شده مغز گردوی حاصل از نهال گردو چندلر، نزدیک به 60 درصد کل میوه را به خود اختصاص می‌دهد درحالی که درصد مغز میوه‌ی فرنور به کل آن، زیر 50 درصد است.

این موضوع یعنی مغز حاصل از نهال گردو چندلر بسیار به‌صرفه‌تر از مغز حاصل از نهال گردو فرنور است. چربی حاصل از مغز هر دو نهال هم اگرچه در میزانی یکسان اندازه‌گیری شده است اما آزمایش‌های مختلف ثابت کرده‌اند روغن حاصل از مغز نهال گردو چندلر بیشتر از روغن حاصل از مغز نهال گردو فرنور است.

کشت گردو در فواصل مختلف

  1. هر گیاه یا درختی برای رشد مناسب، علاوه بر آب، خاک و نور، نیازمند فضای کافی هم هست.
  2. اگر فضای اطراف یک گیاه بیشتر از حد ظرفیت آن با سایر گیاهان پر شده باشد، گیاه نمی‌تواند مواد موردنیاز خود را از خاک دریافت کند.
  3. همچنین با اشتباه در فاصله‌گذاری ممکن است مانع از رشد گیاهان مختلف شویم.
  4. در مقایسه گردو چندلر و فرنور؛ هم این قاعده بر قرار است؛ بر اساس تجارب آزمایش‌شده، هر نهال گردو چندلر نسبت به سایر نهال‌های اطرافش باید در یک فضای 6 متر در 7 متری کاشته شود.
  5. فاصله‌ی ایمن برای نهال گردو فرنور هم 7 متر در 7 متر است.
  6. همانطور که دیدید نهال گردو فرنور به فضای بیشتری نیاز دارد و باید حتما این موضوع را در نظر بگیرید.

محصولات محبوب

انجیر خشک خندان

آجیل یونیک به عنوان خریدار انجیر خشک خندان از یک سو و فروشنده انجیر خشک خندان از سوی دیگر در سرتاسر

بادام سنگی

آجیل یونیک به عنوان خریدار بادام سنگی از یک سو و فروشنده بادام سنگی از سوی دیگر در سرتاسر شهرهای

بادام محب

آجیل یونیک به عنوان خریدار بادام محب از یک سو و فروشنده بادام محب از سوی دیگر در سرتاسر شهرهای

بادام منقا

 بادام پوست کاغذی یا بادام منقا یک نوع از بادام می باشد که پوسته چوبی آن ، با فشار انگشت به راحتی

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از انواع پسته است که از معاملات زیادی برخوردار بوده و اکثر خارجی ها این نوع

Scroll to top